Annonsørinnhold fra NORA
Hva er dette?
NORA fyller ett år!
For ett år siden åpnet klesbutikken NORA dørene på Arkaden i Skien. Siden åpningen har det vært full fart og butikksjef Anette Elseth Bergane forteller at det kun har vært glede siden dag én.
Annonsørinnhold fra
- Tenk at vi fyller ett år allerede, det har gått så fort. Dette året har virkelig gått over all forventning. Jeg gleder meg til å reise på jobb hver dag og bobler over av idéer, forteller Anette Elseth Bergane, butikksjef ved NORA.
Anette Elseth Bergane har jobbet i butikk siden 1999 og etter mange år i klesbransjen savnet hun en eierskapsfølelse og hadde et ønske om å forme sin egen butikk. Da kunne ikke muligheten om å få åpne NORA kommet på et bedre tidspunkt.
- Det kunne ikke blitt mye bedre enn hvordan det er nå, forteller butikksjefen fornøyd. Jeg vil virkelig gi en stor takk til Heidi Andresen som eier Nora. Hun hadde tillit til meg, og lot meg forme Nora slik jeg ønsket.
Hvem er NORA?
NORA er oppkalt etter «Et Dukkehjem» av Henrik Ibsen og tanken bak butikken er at det skal være en plass hvor man bygger hverandre opp og et sted hvor alle er velkommen.
- Vi ønsket å åpne en mer folkelig butikk, et sted hvor folk i alle aldre kunne føle seg velkommen, og det føler jeg vi har fått til, forteller Bergane og smiler.
- Det er ekstremt viktig for meg at kundene mine føler seg sett og ivaretatt når de kommer inn i butikken. Her er det plass til alle, legger hun til.
Ved NORA er det fire ansatte, og butikksjefen skryter stort av jentene hun jobber med.
- Elisabeth, Rebekka og Henriette er så flinke til å ta ansvar og engasjerer seg nesten like mye i butikken som det jeg gjør, og det skal litt til, sier hun og ler. Jeg føler vi har fått til noe utrolig fint her og jeg gleder meg til fortsettelsen.
Puster og blør for jobben
- Jeg elsker å hjelpe andre med å føle seg vel og det er noe jeg jobber for hver dag. Jeg puster og blør for denne jobben, og vil at det skal være et sted alle skal føle seg komfortable med å komme innom - enten det er for å shoppe litt eller bare for å slå av en prat.
Det er ingen tvil om at Bergane er opptatt av andre menneskers velvære og har et sterkt ønske om å være et friskt pust i hverdagen til kundene sine.
- Det er viktig å by på seg selv i jobben og hver eneste dag reiser jeg på jobb og tenker at det skal bli en knallbra dag, forteller butikksjefen.
Det er ikke bare i butikken Bergane bruker mye tid, men også på sosiale medier, spesielt Instagram. Der legger hun daglig ut inspirasjon og gøyale innlegg som kundene kan følge med på, og det går som ei kule.
- Jeg elsker å engasjere kundene mine og syns Instagram fungerer ypperlig som både inspirasjon- og salgskanal, forteller butikksjefen. Jeg legger ut bilder av både ansatte, familie og venner, og syns det er viktig å by på seg selv og ikke ta seg selv for høytidelig.
Videre forteller Bergan at mange kunder kommer innom butikken og ønsker å kjøpe klær de har sett på NORA sin instagram.
Ønsker å tilby noe annet
Tanken bak NORA var fra starten av å åpne en mer folkelig butikk, som kunne tilby klær til en bredere kundegruppe, for en overkommelig pris.
- Jeg har hatt et stort fokus på merkene jeg tar inn i butikken og tenker hele tiden på at jeg skal ta inn noe for alle, forteller Bergane som selv står for alle innkjøp.
- Jeg er også opptatt av å ta inn bærekraftig merker, som for eksempel Selected Femme, et merke vi selger mye av i butikken. De produserer 95 prosent bærekraftig og bruker resirkulerbart materialet i klærne sine.
NORA har ogaså andre merker som blant annet Soaked, Noisy May og NA-KD.
- NORA passer for alle

TROFASTE KUNDER: Dorrit Sivertsen og Jeanette Nielsen er trofaste kunder hos NORA og reiser langveisfra for å handle i favorittbutikken.
NORA har allerede opparbeidet seg flere trofaste kunder, som kommer langveisfra for å handle i butikken. Blant dem finner vi mor og datter fra Brevik, Dorrit Sivertsen og Jeanette Nielsen.
- Vi syns NORA er en butikk som passer for alle. Vi liker klærne som er i butikken, at ikke alle andre har de samme plaggene og at prisen er varierende. Ikke minst er servicen utmerket og man blir alltid møtt med et stort smil enten man handler eller bare titter. For oss er god service viktig.
- Tilbakemeldinger fra fornøyde kunder betyr utrolig mye for meg og jeg blir varm i hjerte av å høre alle gode ord folk kommer med. Nå må vi bare fortsette i samme retning og utvikle oss i takt med den flotte byen vår, avslutter butikksjefen.