Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Oppfører ikke automatgiret seg slik det skal?

Annonse fra Svendsen Eksos

Vi har en god nyhet til deg. Å fikse et automatgir som fusker kan koste mindre enn du tror.

Alle biler som har kjørt mer enn 60.000 KM bør gjøre automatgirkasse-oljeskift. Noen bilmerker sier at dette ikke er nødvendig, men det har de ikke belegg for. Fordi det ikke finnes olje som lever evig.

Typiske tegn på at noe er galt med automatgirkassen:

- Sporadiske girskift

- Høye lyder fra girkassen

- Problemer med å skifte gir

- Oljelekkasje

- Vibrasjoner

- Bilen rykker og oppfører seg annerledes

Opplever du et eller flere av disse tegnene? Ja, da bør du oppsøke verksted.

Oljeskift med flushing av automatgirkassen er en billig investering

Må du bytte hele girkassen så vil det koste svært mye. Med oljeskift av automatgirkassen forebygger du at girkassen går helt i stykker, og du forlenger dens levetid. Andre fordeler er at du reduserer forbruket av drivstoff og at giringen blir mer smidig.

Mange verksteder slurver

Ved vanlig oljeskift av automatgirkasse byttes kun ca 1/3 av oljen. Det man skulle ha gjort er å flushe automatgirkassen. Slik fjernes alle løse partikler og all olje. Dernest må det fylles på med helt ny olje. Resultatet er at automatgiret føles som nytt.

De dyreste bilmerkene får oftest problem med automatgiret. Årsaken er ikke at dyrere merker som Mercedes, BMW, Audi, osv. har dårligere automatgirkasser. Årsaken er at disse merkene leveres oftest med automatgir.

Send forespørsel om time hos Svendsen Eksos i Skien, for oljeskift på automatgirkassen.

Redaksjonen i Telemarksavisa har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet