Så mange burgere solgte de på VM-torget

POPULÆRT INNSLAG: Burgerne på VM-torget ble meget populære. Foto: Per-Åge Eriksen

POPULÆRT INNSLAG: Burgerne på VM-torget ble meget populære. Foto: Per-Åge Eriksen

Artikkelen er over 1 år gammel

SKIEN: Burgerrestauranten Burglar fikk markedsført seg på en smakfull måte under VM-festen på Handelstorget.

DEL

Burglar, som åpner på Arkaden 1. september, sto for salg av burgere og drikke på VM-torget, som endte med å bli en gedigen folkefest i Skien sentrum.

– Det har vært en utrolig opplevelse å få være med på dette. Vi har fått promotert Burglar på en bra måte, og det har vært et helt magisk arrangement. Det ble mye mer folk enn vi trodde da vi planla dette, sier eier av Burglar, Lars Ludvig Jacobsen.

– Promoteringen er veldig viktig. Vi har solgt en god del burgere, og folk har vært fornøyd med det vi har servert. Det er klart at dette er en bra start for Burglar, sier eieren.

– Hvor mange burgere ble solgt i løpet av VM?

– Jeg har ikke et nøyaktig tall, men et sted mellom 4000 og 4500 burgere, sier Jacobsen, som tilføyer at det også har gått noen tusen liter øl.

VM-kampene ble spilt over 25 dager, så det vil si at Burglar solgte 160-180 burgere i snitt per kampdag.

– Sitter sikkert igjen med litt

Jacobsen forklarer at han ikke har fått oversikt over regnskapet ennå, og påpeker at pågangen førte til at Burglar måtte ha flere folk i sving enn det som først var planlagt.

– Vi måtte spe på med ansatte, og hadde litt flaks sånn sett. Folk som var lovet jobb fra september bidro allerede nå, sier han.

– Siden det ble så mye folk, har vi hatt store utgifter også. Personalkostnadene har etter hvert blitt ganske store, fortsetter Jacobsen.

– Men dere har vel tjent noe på dette?

– Vi sitter sikkert igjen med litt penger, men først og fremst har vi sett på dette som et samarbeid med Arkaden. At Skien har vokst fram til å bli en slik sommerby, istedenfor et tomt torg, er motivasjon i seg selv. Vi er veldig godt fornøyd med arrangementet, sier Jacobsen.

Artikkeltags