Norwegian advarer mot svindel: – Vi beklager at kundene våre blir lurt på denne måten

SPRER SEG: Norwegian advarer mot svindelforsøk. Foto: Skjermdump Faceboo

SPRER SEG: Norwegian advarer mot svindelforsøk. Foto: Skjermdump Faceboo

Artikkelen er over 3 år gammel

Mange har latt seg lure av en falsk spørrundersøkelse der du lokkes med å vinne to flybilletter fra Norwegian.

DEL

– Vi beklager at kundene våre blir lurt på denne måten. Men dette er dessverre noe som skjer fra tid til annen, og ikke bare med oss, forteller presseansvarlig Charlotte Holmberg Jacobsson i Norwegian.

– Ikke svar på spørsmålene

Svindelforsøk og lurerier er en del av hverdagen vår. Spesielt på sosiale medier. Nå er det altså Norwegian som er i vinden.

Mange har latt seg lure, og deler ukritisk «spørreundersøkelsen» på Facebook. I håp om å vinne gratisbilletter.

– Ikke gå inn på denne spørreundersøkelsen. Her er svindlerne ute etter mailadresser fra folk, slik at de kan sende ut spam-mail ved en senere anledning, foklarer hun.

Advarer

Flyselskapet går nå ut med følgende beskjed på sine nettsider og sosiale medier.

– Vi ønsker å advare mot en falsk spørreundersøkelse som sirkulerer på Facebook. Brukere oppfordres til å svare på spørsmål om Norwegian, dele, for så vinne billetter. Dette er spam og har ingen tilknytning til Norwegian, så vennligst ikke klikk på disse linkene og delta da det kan være et svindelforsøk, skriver Norwegian på sin nettside.

Artikkeltags