Trøbbel for DNB – igjen

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

– Vi jobber nå med å løse problemene og kan ikke si noe om hvor lang tid det vil ta.

DEL

[Nettavisen] Flere kunder melder om problemer med nettbanken til storbanken onsdag morgen.

DNB bekrefter overfor Nettavisen at de har trøbbel.

– Vi har lokalisert feilen, men prøver nå å finne ut hva som skjedd. Vi har hatt problemer med nettbanken for bedrift, og det rammer bankkundene. Vi jobber nå med å løse dette og kan ikke si noe om hvor lang tid det vil ta, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB til Nettavisen.

Kundene raser

Det er også lagt ut følgende melding til kundene: «Enkelte opplever ustabilitet i nettbanken, dette gjelder både bedrift og privat. Våre beste teknikere er på saken og vi håper det er løst i løpet av kort tid. Vi beklager de ulemper dette medfører».

Mange kunder har allerede uttrykt sin frustrasjon på Facebook-gruppen til banken.

– Enda en gang er det feil på nettbanken deres. Nå må vel vi kunder snart få kompensasjon fra dere. Er jo snart mer utestengt fra banken enn pålogget, skriver en kunde.

– Hva er det som skjer med nettbanken deres, det er kanskje på tide å gjøre noe med it-avdelingen deres? Det er jo feil opptil flere ganger i uken, skriver en annen bruker.

Mye trøbbel

Det er ikke første gang det tekniske svikter i nettbanken for DNB. Året så langt har vært en rekke med problemer og omfattende nedetid.

En oversikt Nettavisen kunne presentere i mars viste at nettbanken hadde vært helt ute av drift i snitt hver 14. dag de fire siste månedene.

I tillegg hadde det vært små eller større feil langt oftere i samme periode. Nettavisen har kun gjort stikkprøver, så tallene kan være høyere.

DNB er nettbanken Norges største med sine 1,3 millioner brukere. Også mobilbanken er størst med over 700.000 brukere.

Artikkeltags