DNB hadde innloggingsproblemer i nettbanken

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

DNB-kunder har hatt problemer med å logge inn eller bruke tjenestene deres i nett- eller mobilbanken.

DEL

[Nettavisen] Oppdatert 12:12: Problemene er nå løst og nettbanken fungerer som normalt.

DNB skrev selv på sine nettsider at problemene fører til utfordringer med å logge inn eller bruke tjenestene deres i nett- eller mobilbanken.

DNBs kommunikasjonsrådgiver Marit Giske sier til Nettavisen at problemet dukket opp litt før klokken åtte i dag morges.

- Vi vil beklage for alle kundene våre som er rammet av dette. Vi vil prøve å rette dette så fort som mulig, sier Giske.

Hun sier at banken ikke har oversikt over hvor mange av kundene deres dette gjelder, men at det virket som om veldig mange er rammet.

Problemet ble løst litt etter klokken, etter at nettbanken hadde vært nede i over fire timer. Banken fant feilen allerede ved halv elleve-tiden, en teknisk feil på en av datamaskinene deres, men trengte mer tid på å få banken opp igjen.

Senest på fredag meldte DNB sist om problemer med nettbanktjenestene, men kommunikasjonsrådgiver Andreas Nyheim sier det har andre årsaker.

- Problemene fredag har ingen sammenheng med dagens tilfelle. På kort sikt er vi ikke fornøyd med å ha så mye nedetid. Vi beklager alltid når nettbanken er nede, sier han.

Artikkeltags