Rema 1000 beklager denne reklamen

Rema 1000 varsler at de kommer til å endre kampanjen der Grilstad salami sammenliknes med butikkjedens egen merkevare Nordfjord.

Rema 1000 varsler at de kommer til å endre kampanjen der Grilstad salami sammenliknes med butikkjedens egen merkevare Nordfjord. Foto:

Av
Artikkelen er over 3 år gammel

- Her har det dessverre skjedd en feil, sier dagligvaregiganten.

DEL

De siste ukene har det stormet rundt Rema 1000s Bytt & Spar-kampanje der butikkjeden sammenlikner egne produkter med kjente merkevarer.

Flere leverandører har gått ut i media og kritisert at deres produkter brukes i kampanjer hvor Rema 1000 oppfordrer kundene til å bytte til kjedens egne lavprismerker.

- Våre leverandører har uttalt seg om dette i media og har all mulighet til å fortsette å gjøre det. I våre butikkhyller er det plass til store, kjente merkevarer med internasjonale eiere, og også mindre, norske leverandører som Nordfjord og Grans, sier kommunikasjonsdirektør Mette Fossum Beyer i Rema 1000 til Nettavisen.

Fortsetter med kampanjen
Reitan-butikkjeden er selv fornøyd med kampanjen og har ingen planer om å avslutte den med det første.

- Vi ser at produktene fra kjente, sterke merkevarer har fått økt salg på grunn av denne eksponeringen, det var også forventet da våre testperioder viste det samme. Noen av våre leverandører ser på dette som en kjempemulighet, fortsetter Fossum Beyer.

En endring i kampanjen blir det likevel. For på plakaten med prissammenlikningen mellom Grilstad salami og Rema-meket Nordfjord, er prisene sammenliknet på feil grunnlag.

Grilstads pakke veier 200 gram, mens Nordfjords veier 150 gram. Prisforskjellen fremstilles altså som større enn den i virkeligheten er.

Grilstads konsernsjef Odd Arne Dalsegg er lite fornøyd med metoden Rema 1000 har brukt.

- Vi synes ikke at sammenlikningen er riktig eller reell når vekten på pakkene er forskjellig, sier Dalsegg til Nettavisen.

- Har skjedd en feil


Rema 1000 legger seg flate da Nettavisen ber om en kommentar til den feilaktige sammenlikningen.

- Her har det dessverre skjedd en feil, og vi beklager dette. Vi skulle ønske at Grilstad hadde tatt kontakt med oss vedrørende dette med en gang. Rema 1000 har kontaktet Grilstad og beklaget denne feilen, sier Fossum Beyer.

Artikkeltags