Sommer i Brevik ut til 12 000

REDAKSJONEN: Amalie Ree, Elisabeth Kirkenes, Gry Johansen og Rebekka Bryne står bak den helt ferske sommerbrosjyra. Målet er å få enda flere til å besøke Brevik.

REDAKSJONEN: Amalie Ree, Elisabeth Kirkenes, Gry Johansen og Rebekka Bryne står bak den helt ferske sommerbrosjyra. Målet er å få enda flere til å besøke Brevik.

Artikkelen er over 1 år gammel

BREVIK: Fire flittige damer med en stor dose kjærlighet for byen de bor i har sørget for en solid oppgradering av sommerbrosjyra. Nå skal den ut i tusenvis av postkasser.

DEL

Direkte fra trykkeriet pakker Elisabeth Kirkenes opp brosjyrene på brygga på Sjøloftet. Kjetil Varn var blant de første som fikk se den, og det var med et stort begeistring han bladde seg gjennom den og roste damene for jobben.

– Det skjer så utrolig mye i Brevik. Mye er kjent, men absolutt ikke alt. Nå har vi fått med over 22 virksomheter som hver har fått sin lille omtale. I tillegg til masse mer, understreker Kirkenes.

Historie og happenings

Over 34 sider tar brosjyren for seg alt fra historie, foreningslivet, skjærgården, arrangementer, turmuligheter og de mange galleriene i byen.

Jobben med det hele startet på nyåret.

– Dette er noe vi virkelig har hatt lyst til å få til. Det har gått mange timer med på dugnad, men vi gjør det fordi vi er så inderlig glad i vakre Brevik og vil at enda flere skal få øynene opp for byen og det som skjer her, sier de.

Rent formelt utgis brosjyren av Brevik Handelstandsforening i samarbeid med næringslivet, lag og foreninger.

– Johnny Sørensen har gjort en stor jobb med dette i mange år og vi har nå tatt over dette arbeidet, forteller damene.

Det er Rebekka Bryne som har stått for det nye grafiske uttrykket, mens redaksjonen har bestått av Elisabeth Kirkenes, Amalie Ree fra Trehuset og Gry Johansen fra Bark handleri.

12 000 eksemplarer

Brosjyren er trykt opp i 12 000 eksemplarer. Lørdag havner den i postkassa til 7500 i Brevik, Porsgrunn og Bamble. Resten tar de sikte på at folk vil ta med seg fra butikker lokalt, men også fra andre utsalgssteder og lokasjoner litt utenfor Brevik.

– Vi synes Brevik manglet en brosjyre som dette og tror oppriktig at folk vil bli litt stolte når de får se den i postkassa si og bladd gjennom den. Så håper og tror vi også at det ferdige produktet vil bidra til at enda noen flere vil støtte arbeidet som er gjort, sier Kirkenes.

Den ivrige redaksjonen minner for øvrig om at de allerede nå har åpnet for å komme med innspill til neste års brosjyre.

– Vi har forsøkt å få med så mange som mulig, men noen vil kanskje likevel føle seg glemt. Da håper jeg de tar kontakt så de kan være med neste år, sier de.

Artikkeltags