Her flyr de med drone inne i butikken

    Artikkelen er over 4 år gammel

    SKIEN: Det er populært å lage dronefilmer, men det er ikke alle som har et varehus uten kunder å boltre seg i.

    DEL

    Erik Nyhus er sjef for Biltema i Sandefjord. Denne uken er han i Skien for å hjelpe til med den nye butikken som åpner på Kjørbekk i Skien neste uke.

    Som mange andre menn er han over middels interessert i duppeditter og derfor tok han med seg dronen til Skien. Denne har han brukt til å filme både utenfor og inne i butikken.

    Sjefen for Biltema i Norge er også stolt som en hane når han viser oss rundt i de nye lokalene.

    - Den gamle butikken var på 2800 kvadratmeter. Denne blir på 6000 kvadrat og får Norges største Biltema-kafé, forteller Knut Roar Svenningsen. Han snakker på inn- og utpust og forteller om pølser til en tier og boller som skal pushes ut i stort tempo sammen med en kaffekopp. Alt er en del av et konsept som skal gi kundene det bransjen kaller for en god handleopplevelse.

    LABYRINT

    - Se utover her. Ser du de brede handlegatene? Folk vil ikke ha en labyrint vet du. De handler faktisk mer når de får se litt på varene, smiler han lurt. Så fornøyd er han med den nye butikken at den vil danne mal for liknende etableringer.

    Han forteller at alt av kjemi blir plassert på en plass til stor glede for brannvesenet, det blir selvplukk av varer som tidligere var på lageret og det blir bedre plass slik at sykler og andre store varer vil bli presentert ferdig montert.

    BOLLER OG KAFFE: Etter idé fra Ikea får det nye Biltema-varehuset sin egen kafé og prisene blir av det hyggelige slaget, siet varehussjef Claus Waagø.

    BOLLER OG KAFFE: Etter idé fra Ikea får det nye Biltema-varehuset sin egen kafé og prisene blir av det hyggelige slaget, siet varehussjef Claus Waagø. Foto:

    TABBE

    - Dette blir flaggskipet vårt, sier Claus Waagø. Han er varehussjef i Skien og har vært med hele veien fra etableringen i Skien. Verken Waagø eller Svenningsen legger skjul på at det var en tabbe å flytte fra Kjørbekk til Herkules.

    - Ja, det var en tabbe, sier Svenningsen og forteller at omsetningen falt med 20 millioner kroner allerede første året. Vi begynte å se oss om etter ny tomt på Kjørbekk igjen med en gang, innrømmer han. Nå satser konsernet på at håndverkere og andre næringslivskunder skal komme tilbake og frister med stor parkering og enkel tilgang for både varebil og tilhenger. Dette skal gi uttelling i kassa og omsetningsmålet er på 120 millioner kroner i året.

    Foto:

    SYSTEM

    Med stort og smått får den nye butikken 28 ansatte. Det inkluderer ekstrahjelp, men målet er at butikken skal gå såpass bra at de vil trenge flere folk. Denne uken myldrer det med folk både i den gamle og den nye butikken.

    (Artikkelen fortsetter under filmen)

      Kjeden har orden i sysakene og trenger i utgangspunktet bare fire dager fra de overtar et lokale til de kan åpne butikken.

      - Vi skal bruke litt lenger her og det kompliserer jo litt at vi skal flytte fra en gammel til en ny butikk, sier Svenningsen. I den forbindelsen har kjeden utviklet et spesialverktøy slik at de kan rulle hele reoler inn i lastebilen og ut i den nye butikken. Slik slipper de å pakkearbeid i begge ender og sparer tid og penger.

      Artikkeltags