Det skriver Europower.
Det er i et eget skjema med opplysninger om angrerett at feilen har oppstått, opplyser kommunikasjonsrådgiver Jon Eikeland i Fjordkraft til NTB.
Også før jul ble det avslørt at flere selskaper i strømsalgbransjen hadde gjort feil i hvordan de opplyste kundene om angrerett. Dette førte til at kundene fikk utvidet angrerett. Fjordkraft var blant selskapene som da hadde gjort feil.

Reagerer på nytt Fjordkraft-gebyr: – Skjønner ikke at de fjerner forutsigbarheten

Fikk strømregning på over 20.000 kroner i januar – betalte mer enn tre ganger så mye som spotprisen
Nå er selskapet i trøbbel på nytt, fordi det har manglet informasjon ut til kunden.
– Det er selvsagt uheldig og noe vi gjerne skulle vært foruten. Det er på ingen måte gjort med overlegg, sier kommunikasjonsrådgiver Jon Eikeland i Fjordkraft til Europower, og legger til at feilen nå skal være rettet.
Slike feil fører til at angreretten utvides med 12 måneder. Dersom kunder med utvidet angrefrist benytter seg av angreretten, faller betalingsplikten deres bort. Det betyr at kunden kan få tilbake alle pengene de har brukt på strøm inntil ett år.
I forrige runde var det 50 kunder som måtte betales tilbake. Selskapet vil ikke kommentere hvor mange det gjelder i denne runden. Ifølge Europower har flere kunder måttet vente lenge på å få tilbake penger, selv om strømsalgselskapet plikter å betale tilbake pengene innen 14 dager etter mottatt angremelding.
Til Europower sier Fjordkraft at kundene skal bli tilbakebetalt.
– Vi kommer til å tilbakebetale til de kundene som har rett på tilbakebetaling, sier Eikeland.