I 2018 gikk Eurospar-butikken på Brokelandsheia rundt en million i minus, men de har nå klart å snu det rundt, og i 2019 ble det hele fem millioner kroner i pluss før skatt. Til sammen omsatte butikken for 96 millioner kroner i fjor.

– 2018 var ett år med mye ekstraordinære utgifter, så derfor ble 2018 sånn. Vi er stort sett i pluss og det har holdt seg jevnt de siste årene, sier Solstad.

Storfornøyd med 2019

Fem millioner i pluss er de veldig fornøyde med.

– 2019 har vært ett fint år, og det er vi fornøyd med, sier han.

I forhold til tidligere har ikke bedriften gjort så mye annerledes, utenom å prøve å ha enda bedre kontroll på utgifter og kostnader.

– Det vi jobber med hele tiden er å holde på kundene og helst få flere, og når man klarer å ha kontroll på kostnader er det jo det man jobber med hele tiden, sier han.

Stabil omsetning

I 2017 gikk Eurospar også i pluss, og omsetningen har holdt seg stabil mellom 90 og 100 millioner kroner de siste årene.

Markedsføringen kan også ha hatt en innvirkning, da Tore Solstad har blitt veldig populær med sine Facebook-videoer de siste årene.

– Antall visninger og hvor mange kilo som blir kjøpt, henger jo sammen. Vi selger utrolig mye varer på grunn av videoene, opplyste Tore Solstad til AAB i starten av mai.

Denne videoen av Tore har blitt vist over fem millioner ganger