Odd + TA = sant

    Artikkelen er over 4 år gammel

    SKIEN: Einar Håndlykken er strålende fornøyd med at Odd og Telemarksavisa har inngått en ny samarbeidsavtale. – Nå vil vi nå ut til et bredere publikum i Telemark, sier fotballklubbens daglige leder.

    DEL

    – Det er gøy og spennende at vi får TA som samarbeidspartner. Avisen blir en partner på lik linje med mange andre, en såkalt sølvpartner. Dette vil handle mye om profilering og nettverksbygging, sier Håndlykken.

    – TA er en veldig stor avis og stor aktør i Telemark, som når ut til mange mennesker. Vi håper at dette samarbeidet skal øke våre publikumstall, og at vi sammen skal styrke både klubben og fylket. Dette er en super avtale, fortsetter Odds daglige leder.

    BÅDE TA OG VARDEN

    Skiensklubben har allerede et samarbeid med TA-konkurrent Varden, men dette byr ikke på problemer.

    – Det har ikke noen betydning. Vi har mange konkurrenter blant våre sponsorer, og TA og Varden kommer til å jobbe helt fint ved siden av hverandre her hos oss - til et felles styrket Telemark og Odd.

    – Også er det vel greit at dere får med den mest leste avisa på laget?

    – Ja, du sier det, smiler Håndlykken, og fortsetter:

    – Det er jo veldig bra at vi har med en såpass stor avis videre. I og med at det er to aviser som egentlig deler Telemark, så er det veldig nyttig for oss å ha et samarbeid med begge, sier han.

    Varden er ikke lenger eksklusive, noe Håndlykken ser på som positivt for klubben.

    – Vi har hatt et samarbeid med Varden i mange år. De har hatt eksklusivitet, men nå betaler de ikke for det lenger. Det er mange fordeler ved det. Nå får vi muligheten til å markedsføre oss i spaltene hos TA, og vi når ut til et bredere publikum i Telemark, sier Håndlykken.

    – Har det kommet reaksjoner fra Varden?

    – Ja, men ikke noe negativt. Det har vært forhandlinger, sier Håndlykken, uten at han ønsker å gå nærmere inn på akkurat den biten.

    – GODE RELASJONER

    Odd og TA kom raskt til enighet om et samarbeid, som i første omgang vil dreie seg om 2015-sesongen. Dialogen ble startet så sent som i januar.

    Salgsdirektør i TA, Glenn Anda Pettersen, er godt fornøyd med det nye Odd-samarbeidet.

    – Avtalen innebærer at vi er inne i et felles samarbeid for å bygge Odd og Odds merkevare videre. Sammen får vi løftet budskapet om hjemmekampene på en god måte ut til alle leserne i TA. Og ikke minst at vi, sammen med Odd, er med i den nettverksbyggingen som gjøres i Odd-sammenheng, sier Pettersen.

    – Hvor viktig er det å spille på lag med den største merkevaren i Telemark?

    – Det er viktig å samarbeide med en klubb som har så lange tradisjoner og gode relasjoner til Telemark generelt. Og da kombinert med vår dekning til 74 000 lesere, så blir dette et veldig godt samarbeid for oss, sier salgsdirektøren.

    Artikkeltags