Det er tydelig at 20-åringen er fornøyd med egen innsats i Eurovision Song Contest. I en TikTok-video takker Alessandra fansen for støtten gjennom eventyret.
– Dette ville ikke vært mulig uten dere, skriver Alessandra, til bilder fra et jublende «Queen of Kings»-team.
– Fra bunnen av mitt hjerte, tusen takk. Støtten dere har gitt meg er utrolig. Jeg elsker dere alle. Tusen takk, skriver hun videre.
Mandag har det ikke lykkes TA å komme i kontakt med verken Alessandra selv eller hennes management Universal Music.
LES OGSÅ (fra januar): Alessandra (20) skal synge om det pappa ikke vet foran hele Norge: – Man må tørre å være seg selv
Beste plassering på ti år
Alessandra endte til slutt opp på en femteplass med låten «Queen of Kings» i finalen lørdag med 268 poeng.
Da stemmene først var talt opp fra fagjuryen, lå Norge på en 17. plass med 52 poeng. Det er takket være folkejuryen at ungjenta havnet blant topp 5.
20-åringen med røtter på Stathelle, sørget dermed for den beste plasseringen Norge har hatt i konkurransen på hele ti år.
– Nå er jobben gjort og en stor drøm er oppfylt, sa Alessandra etter framføringen lørdag.
Det var svenske Loreen som stakk av med seieren med låten «Tattoo», og dermed ble historisk. Loreen er den eneste kvinnen som har vunnet konkurransen to ganger, etter at hun også stakk av med seieren i 2012 med låten «Euphoria».
Loreen hanket flest stemmer fra fagjuryen, og i ettertid har det blitt store diskusjoner etter at hun vant framfor finske Käärijä med «Cha cha cha», som fikk flest stemmer fra folket.
Selv har Alessandra uttalt til NRK at fordelingen mellom juryene ikke burde være 50/50. Hadde folket bestemt, hadde hun selv endt opp med en tredjeplass.
– Når det kommer ut en sang, er det ikke en jury som sier om det er bra eller ikke. Jeg tenker at folk bør ha mer å si, sier Alessandra til NRK, som understreker at hun likevel er stolt over femteplassen.

Alessandra hyller Loreens Eurovision-seier
Klatrer oppover
Siden midten av april har «Queen of Kings» ligget på rundt 300 000 daglige avspillinger på Spotify, ifølge VG.
Etter finalen er det tydelig at publikum vil ha mer av Alessandra. Mandag delte hun et skjermbilde på Instagram av at låten lå på 28. plass på Top Songs Global på Spotify. Med det har låten har klatret opp 103 plasser de siste dagene.
I skrivende stund har hun 48 millioner avspillinger.
Alessandra har tidligere fortalt til TA at budskapet er både sterkt og personlig for henne.
– Det handler egentlig bare om å tørre å være seg selv, uansett hva andre tenker. Man må gjøre det som er rart til det sterke ved seg selv.